Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Academisch Nederlands. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal --- Scripties. --- Thesissen. --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- Linguistics --- School management --- Teaching --- theses --- Science --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- 800.6 --- 655 --- 001.818 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- onderzoek --- papers --- scripties --- verhandelingen --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 844.4 --- portfolio (ler) --- rapporteren --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- E090403.jpg --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 007.2 --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Algemeen 08 --- wetenschappelijk werk --- schriftelijke vaardigheden --- paper --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Scriptie --- Writers' workshops. --- Dutch language --- Study and teaching.
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een wetenschappelijke manier schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoetkomen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter wetenschappelijk te leren schrijven.Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode en de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod.De handige tips en oefeningen met oplossing maken het boek geschikt als zelfstudiemateriaal of als leerboek in een lessituatie. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, geschiedenis, linguïstiek, bedrijfscommunicatie en culturele studies, biochemie en biotechnologie.
Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Publishing. --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- schrijfvaardigheid --- eindwerken schrijven --- Stilistics --- Scripties --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- # BIBC : Academic collection --- 499.5 --- 844.6 --- Paper --- Abstract --- recensie --- 844.4 --- Rapporteren --- Schrijven --- schrijven --- communicatie --- wetenschappelijk schrijven --- Academic collection --- 800.6 --- 001.818 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Schriftelijke communicatie --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- schriftelijke vaardigheden --- academisch schrijven --- MAD-faculty 15 --- PXL-Handboeken --- Papers --- Wetenschappelijk schrijven --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- Writing --- Literacy --- Scriptie --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- taalvaardigheid --- wetenschappelijke schrijfstijl --- schriftelijke communicatie --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Onderzoek (wetenschap) --- Didactics of higher education
Choose an application
Dit boek is gegroeid uit de didactische trainingen die de Universiteit Leuven beginnende docenten aanbiedt. Vanuit de visie van 'begeleide zelfstudie' stelt het de student centraal die bepaalde leeractiviteiten zal moeten selecteren en uitvoeren, alsook de doelstellingen die dan moeten worden gerealiseerd en de leeromgeving die door het didactisch team wordt uitgebouwd om de studenten daarbij te ondersteunen. Omdat de steekkaarten per thema alfabetisch gerangschikt worden, gaat de interne samenhang verloren zodat dit geen handboek didactiek hoger onderwijs kan genoemd worden. Het is eerder een vraagbaak. De klemtoon ligt vooral op de aan Vlaamse universiteiten gangbare onderwijsvormen, zoals het hoorcollege, waarvoor men activerende werkvormen voorstelt zoals vragen stellen, zoemsessies. Veel aandacht besteedt dit boek ook aan diverse vormen van evaluatie (assessment). Doorheen de verschillende steekkaarten worden de mogelijkheden van een elektronisch leerplatform besproken. Lesgevers in het hoger onderwijs leveren de laatste jaren uitdrukkelijke inspanningen om hun studenten centraal te stellen in hun onderwijspraktijk. Toch ervaren zij vaak nog een behoefte aan heel concrete aanwijzingen en aanbevelingen bij de ontwikkeling van een studentgecentreerde visie op leren en instructie. Dit boek brengt vanuit de ervaringen van de auteurs met onderwijsondersteuning de do's en don'ts samen over studentgecentreerd onderwijs. Het materiaal is toegankelijk in steekkaarten, die toelaten snel de nodige informatie te vinden over studentenkenmerken, werkvormen, evaluatievormen.....
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- HO (hoger onderwijs) --- didactische werkvormen --- lesgeven --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Studentgecentreerd onderwijs --- Doelen --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- #PBIB:+SLO 220.91 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- 37.02 --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- didactiek --- evaluatie --- hoger onderwijs --- 489.4 --- studentgecentreerd onderwijs --- 371.3 --- Vlaanderen --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- leeractiviteiten --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- werkvormen --- 456.34 --- Doceren --- Doelstellingen --- Feedback --- Groepswerk --- Hoorcolleges --- Leeractiviteiten --- Leren --- Paper --- Practicum --- Seminarie --- Stage --- Studenten --- Werkcollege --- 378.4 --- 378.6 --- Doceren : hoger onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Studeren : hoger onderwijs --- 120639.jpg --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Pedagogie --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Wiskunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: interactief leren) --- Doelstelling --- Didactische werkvorm --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|